2009-02-24

Ultraljudet igår...

Orkade inte skriva igår när jag kom hem, kroppen var lite trött efter helgens feber och gårdagens promenad till bussen på en gångväg som inte hade blivit snöröjd var inte så snäll mot höfterna=(

Ultraljudet gick jätte bra, det var en jätte trevlig kvinna som tog hand om oss på Dalenssjukhus. Hon förklarade jätte bra vad allt på skärmen var och vad hon kollade på.
Det var inte mycket rörelse där inne. Bebisen låg på rygg och funderade, viftade med en arm lite då och då, men annars var det inte mycket röj.
Allt var bra med den lille där inne, men när det kom till vår lilla undran om kön så ville den inte hjälpa till. Först knep bebisen hopp benen så då puttade barnmorskan på magen så att den skulle flytta på sig och det gjorde den, men då la sig navelsträngen ivägen så vi fick aldrig veta något kön=( Får se hur vi gör, man kan ju kolla lite längre fram också=)

Att jobba idag var kanske inte det smartaste draget för jag känner verkligen i kroppen att jag inte är 100%. Jag känner mig knappt 50%=(


Här har ni en av bilderna som togs igår på ultraljudet=)


Inga kommentarer: