2014-08-02

Inlägg i efterskott!

Idag ska vi på utflykt, hela familjen ska med, en lugn dag i gräset i en park blir det. Återkommer med bilder ikväll!

Anders ska byta arbetsplats nästa vecka, till ett ställe som ligger mycket närmare här hemma och tydligen ett lugnare tempo. Vi säger jiippii för att stället ligger närmare hemma men jag tror Anders kommer sakna det andra stället, han gillar att ha och göra när han jobbar, ingen dötid liksom.

Nästa vecka börjar jag jobba och så ska jag också börja min 5:2 "diet", höll på tidigare men tyckte det var jobbigt att räkna kalorier själv men nu kör jag ett enklare alternativ. Jag kommer köra Nutrillet på fastedagarna, då kan jag inte misslyckas:-) Jag väljer att köra 5:2 för en långsiktig viktminskning, jag vill inte stressa fram lägre siffror på vågen för då kommer de med all säkerhet stiga lika fort igen. När jag körde 5:2 förra gången föll jag in i ett annorlunda mat tänk, man blir mer medveten om vad man stoppar i sig alla dagar i veckan. Mina portioner blev atomatiskt mindre och jag var inte lika sugen på godis och annat på kvällarna.

Inga kommentarer: