2015-01-26

Virus och grekisk skrattfest

Här hemma härjar det någon form av magsjuka, Freja är den stackaren som blivit smittad. Spydde i natt och magen är bråkig men humöret är på topp. Hon äter, dricker och leker, den som lider mest är Jonatan som måste vara hemma då syskon ska vara hemma om någon är magsjuk. Har samma regel på min förskola men hade haft hemma ändå, orka gå och lämna när man har en sjukling hemma. Vi varvar vätska med snäll mat mot magen men som sagt hon är precis som vanligt. Jag håller tummarna att ingen annan blir smittad så vardagen kan bli normal igen!

Helgen var toppen, vi hade planeringsdag i fredags så det blev en lugn start på helgen. Hängde med några kollegor varav en vän på aw i två timmar sen blev det fredagsmys med familjen.
I lördags var jag på middag med Anna och Helena, besökte en jätte trevlig Grekisk resturang inne i på söder. Det blev lamm till varmrätt, kanelbaklava med glass till efterrätt, vin och mycket skratt! Det är sjukt vad jag har saknat dessa två under det senaste året, det är mycket som jag har gått igenom och de har gått igenom som man har missat, så otroligt trist. Jag hoppas vi är påväg tillbaka till varandra igen, man är ingen utan sina vänner!!!

Inga kommentarer: