2017-12-27

Tacksamheten räddar min dag!

Att vara tacksam för det man har för stunden kan var svårt när man mår dåligt! Något som jag har upptäkt de senaste månaderna är att om man räknar upp minst 5 saker varje dag som man är tacksam för(stora som små saker spelar ingen roll) så får man en känsla av hopp i hjärtat. Det hoppet kan hjälpa när humöret och själen inte är på topp, jag känner att det blir lättare att ta sig genom dagarna när man bara vill gå hem och lägga sig under täcket. Man kan göra olika tacksamhetslistor varje dag. Vad är du tacksam för i ditt liv just nu? Hur skulle du vilja att ditt liv såg ut? Vem är du tacksam för? Våga öppna dig för alla möjligheterna och våga tro på dom!

Här är min 5-tack-lista för idag (utan någon rangordning):

1, Att jag har ett varmt, tryggt hem.

2, Att jag har tre fantastiska barn.

3, Att jag godkändes att gå Samhällskunskap via vuxenutbildningen på NTI.

4, Att jag lever i ett tryggt, fint, fritt land som Sverige.

5, Att jag får arbeta med det som jag brinner för.




Inga kommentarer: