2010-09-12

Mys helg med familjen.

Den här helgen har varit så himla skön! Vi har inte varit inbokade på några "måsten" under hela helgan, bara en massa mys med familjen och det är banne mig inte fy skam=)

I lördags var vi på Sjöhistoriskamuseet och kollade på deras utställning om Pirater, handlade om både dåtida och nutida pirater. William gick med i en guidadtur för barn som han tyckte var jätte spännande och Freja tyckte att museet hade väldigt roliga trappor=)

Läskigt drakhuvud och svans som har suttit på en båt.
Snygg tjej som också har suttit på en båt, min favorit utav alla sjödamer!
Freja orkade sitta i vagnen i hela 2 sek sen var hon tvungen att gå!
Anders den ofrivilliga barnvagnschauffören=)
Freja "simmar" i lekrummet Saltkråkan.
William på båten till Ljusterö (Saltkråkan)=)
Saltkråkans Handelsbod
I Handelsboden jobbade Anders, tydligan var han inte så fokuserad på jobbet=)
En fyr och en segelbåt.
Tydligen så kan William både köra ångbåt och segla segelbåt, vem kunde anna det?
En av många otroligt vackra väggmålningar i lekrummet.

Inte nog med att museet hade en Piratutställning och ett jätte roligt lekrum utan de hade även ett skaparrum som hette Ruskpricken. Där kunde man göra en egen piratflagga, båtar i alla möjliga slags material, fiskar, hajar, maneter eller bara måla en fin tavla. Vi gjorde en båt och när jag säger vi så menar jag William, Anders och jag. Freja sov söt i sin vagn, väldigt passande tyckte vi=) Har tyvärr inget kort på båten, men ska lägga in ett imorgon och jag har tid och ork.

Idag har vi varit i Farstaängsparken och lekt på förmiddan. William lekte i den stora klätterställningen och Freja röjde runt i "småbarnsparken". Båda barnen gungade och innan det var dags att gå så gick och räknade William på en lång räkneorm som de har målat på marken.
Efter lunch i Farsta och diverse mat inköp så begav jag och Freja oss hem medans William och Anders drog till Stockholms Stadion för att kolla på fotboll. Det var Williams första riktiga fotbollsmatch och då var det väl tur att Djurgården vann så han fick en positiv upplevelse. När de kom hem såg William ut som en "julgran", han hade en DIF halsduk, en DIF flagga knuten runt halsen och en DIF flagga i handen, stackars pojken(mamma är BAJARE)!

Imorgon är det dags för jobb igen, så nu tackar jag för mig! God Natt på er!

Inga kommentarer: