2014-12-31

Nyårskrönika 2014

2014 har varit ett år med många toppar och dalar, ett år med mycket kärlek, en heldel skit snack och endel tårar.


Vi började året med att flytta, större lägenhet och en gladare familj med mycket mer yta att städa. Det blev en mycket städning och målning under året och ännu är vi inte färdiga men vi är på god väg.
Inflyttningsfest och födelsedagsfirande hade vi i februari. 
En vän och jag var på Globen och dreglade över Backstreet boys, de sättet fortfarande hjärtan i brand!

Våren kom och Anders och jag firade 15 år tillsammans och ett år som gifta, det blev både brunch och god middag på resturang. 
Vi fixade och donade med altanen på baksidan men det var verkligen värt allt slit för slutresultatet blev super bra!


Sommaren blev toppen trots att Anders inte hade någon semester. 
William fick en  utmärkelse på skolavslutningen för sin hårda kamp med läsningen. Vi var hos logopeden och fick svar på tusen frågor, dyslexi är ett faktum men William känner sig lättad efter utredningen.
Trädgården blommade upp och vi hängde på altanen mest hela tiden.
William stack på kollo i åtta dagar, när han kommer hem körde vi Gröna Lund för hela slanten! 
Freja fyller 5 år, nästa år börjar hon i förskoleklassen, tiden flyger förbi. 
Det är den varmaste sommaren på flera år och vi grillar S'mores och kött, mycket kött! 
Vi besökte Drottningholms slott, lämnade barnen hos farmor och drog till Tallinn och skolade in Jonatan på förskolan.




Sen blev det höst, skolan började, vi hade samtal med logoped och skola, William får de hjälpmedel han behöver för att underlätta skolarbetet.
Pappa hade problem med hjärtat och blev opererad. 
Jonatan och William fyllde år, Jonatan blev 2 år och William hela 10 år. Vi hade bowlingkalas och åt tårta tills det sprutade ur öronen. 
Halloween kom och med det höstlov, barnen gick bus eller godis men inga bus delades ut! 
William kom på att han gillar att laga mat, vi blir bjudna på grekiskabiffar och tzatziki. 
Under hösten förlorar en familjemedlem sin kärlek till cancer och vi sörjer det som aldrig blev en verklighet! 
Pappa hamnar på sjukhus med vinterkräksjukan och vi lyckas hålla oss från att bli smittade.



Helt plötsligt var det 1 advent, vintern håller sig bort, ingen snö eller minusgrader så långt ögat kan nå. Vi kokar mängder med julgodis i flera omgångar då någon(jag) äter upp allt innan julafton. Julen firar vi hemma hos oss tillsammans med pappa, min bror, syster och svåger. Barnen får alldeles för mycket julklappar och jag äter för mycket julmat.


Idag är det nyårsafton, det är äntligen snö på marken, vi firar hemma med god mat och mys. Barnen hoppas på att hålla sig vakna till tolvslaget, jag hoppas att 2015 blir ett gladare år för min egen del! Trots ett fantastiskt år har jag tappar bort mig vid flera tillfällen, strul på jobbet, känslan av ensamhet och misstron på människor omkring mig har spelat in mycket under året. Jag hoppas på en ordentlig vändning nästa år då jag kanske finner modet att be om hjälp och säga ifrån ordentligt när det känns fel!


Gott Nytt År på er alla, hoppas 2015 blir året då drömmar slår in!

Inga kommentarer: