2015-05-15

När många tycker mycket men olika!

Ledig torsdag och jobb fredaf men sen ledig i tre dagar. Jag offrade min ledighet denna klämdag för jag ska vara föräldraledig på måndag då barnens förskola har utvärderingsdag. Kändes inte rättvist att begära ledigt i fredags också. 

Stämningen på jobbet är verkligen inte på topp, det skulle behövas gruppterapi känns det som ibland! Irritationen går genom hela huset och ibland vill man bara gå hem. Jag känner att min vilja att hjälpa till i olika situationer inte finns längre, det tar emot då hjälpen åt andra hållet aldrig dyker upp! Min man brukar säga att jag är så mjäkig och generös så jag går med på nästan vad som helst bara för att mina kollegor inte ska behöva stå ensamma eller när ingen annan kan så ställer jag oftast upp fast att jag egentligen inte heller kan jobba över osv. 

Den här sommaren kommer jag ta en riktig funderare på om jag verkligen vill vara kvar, fortsätta sträva i samma spår som verkligen inte ger mig någonting positivt tillbaka! 
Vill bara påpeka att detta är ett vuxenproblem och har ingenting med barnen att göra! 

Inga kommentarer: