2015-05-14

Stress enda upp i öronen!

För en tid sedan så var jag hemma sjuk i en ganska typisk förkylning, ont i halsen, hosta och hängig. Skrev tom om det i ett inlägg här på bloggen, vad jag inte skrev om var att jag också har varit yr till och från en tid tillbaka, riktigt obehagligt, en yrsel med karusellkänsla. Hände mest när jag låg ner vilket fick mig att gå till vårdcentralen. Jag blev tom yr när jag låg och sov. Doktorn var säker på efter flera test och undersökning av kroppen i övrigt att det var Kristallsjukan. Orsaken till kristallsjuka är att små, små kalkkristaller i innerörat, där balansorganet sitter, har lossnat och hamnat fel. Tydligen går sjukdomen över av sig själv efter några veckor eller månader men den kan komma tillbaka flera gånger. 

Några dagar efter läkarbesöket kände jag mig mycket bättre men nu verkar det som att det är tillbaka. Så just nu, där inne i örat skramlar mina kristaller runt och ger mig en karuselltur några gånger om dagen. Jobbigt och jäkligt obehagligt! 

Efter att ha läst olika artiklar och fakta om Kristallsjukan så har jag läst på fler ställen att sjukdomen kan startas av för mycket stress vilket kan förklara varför sjukdomen kom tillbaka, som det ser ut på mitt jobb just nu så är jag inte förvånad!

Inga kommentarer: