2015-09-15

Weekend update!

Vilken mysig helg det blev trots några måsten, vi säger varje helg att "nästa helg ska vi inte boka någonting och bara ha det lugnt och skönt" men det händer aldrig, vi har alldeles för få dagar att spendera med hela familjen så då måste man göra grejer tillsammans på helgerna.

William åkte till Gävle med min bror och tittade på tåg på lördagen, en resa de gör varje år och det är jag riktigt glad för! 
Freja och jag åkte med in till Centralstationen och lämnade William sen drog vi vidare in till stan för present shopping och ett biobesök. Presenten var till Frejas bästis som hade kalas på söndagen och biobesöket var för Freja och mig, vi behövde lite ensamtid. Freja fick välja film och det blev Minionerna, inte så jätte imponerad av den filmen tyvärr, tycker Dumma Mej 1 och 2 är mycket bättre men Freja var nöjd så då var det värt det! 
Anders och Jonatan passade på att hänga hemma hela lördagen, de körde städ, tvätt, lek och mys medan jag och Freja var borta.
William kom hem lagom till lördagsmyset, vilket innebar en hel familj mysandes på soffan med godis, popcorn och Americas Funniest på tv. 

I söndags var jag och lunchade och fikade med Helena i Farsta. Blev en date som höll i hela fyra timmar, var riktigt trevligt, inte ofta vi hinner träffas men när vi väll gör det så har vi det riktigt kul!
Freja var som sagt på kalas i söndags, hon var jätte glad hela dagen, men det är man nog när bästisen bjuder på kalas. Freja fyller ju år mitt i semestern så det blir lite svårt att bjuda in till kalas då alla är bort resta men i år bjöd vi ju in innan semestern och det kör vi nog på nästa år också.

Sammanfattningsvis så har helgen varit stressig men toppen bra så jag är nöjd!

Inga kommentarer: