2015-11-08

Vi firar pappa idag!

Farsdag firas i många hem idag, här hemma också förstås, barnen firade Anders, jag firade min pappa och Anders sin pappa!

Idag firar jag pappa för allt han har gjort för mig och mina syskon och för den han är som person. Han ställer alltid upp, är generös, älskar ovillkorligt, är sträng, uppmuntrande, rättvis och en vägvisare när livet är svårt!

Jag har nog alltid varit pappas tjej, redan innan mamma gick bort när jag var 6 år så har jag mest minnen av mig och pappa när vi gör saker tillsammans. 
Vi har lekt affär och resturang, varit på utflykter till mängder med slott, jag har varit med pappa på jobbet, pappa har varit med på förskolan och i skolan när de har behövt extra hjälp vid olika tillfällen, han har aldrig missar ett Luciatåg, han var tom servitör på skolbalen i 9:an. 
Pappa har nog läst över 500 ex av Kalle Anka tidningar, mängder med Alfons Åberg böcker och kollat på många avsnitt av Lilla Sportspegeln på tv. 
Under mina tonårs år körde han många mil för att leta redan på mig och mina "partners in crime" och stod ut med flera tonårs utbrott än vad man kan räkna på både händer och fötter men ändå har han hållt min rygg i vått och torrt! 
Under alla dessa år har han fått mig känna mig trygg, älskad och önskad, han har gjort allt och lite till för att ge mig en uppväxt utan att sakna något!



Man ska aldrig underskatta dig
inte när det kommer till minsta lilla grej

Du finns alltid där och ställer upp för mig
men så är jag ju också pappa lilla tjej!

Grattis på Farsdag!

Inga kommentarer: