2017-01-04

Nytt år, nytt jobb, glad familj!

Tjoho, 2017 levererar direkt! Anders har länge kämpat med att söka jobb, han har tagit många slit jobb, vik osv för familjens inkomst. Han har dock inte gått en dag utan jobb då han verkligen har tagit varje jobbchans han har fått i knät men tyvärr har han haft svårt att hitta ett ställe som har kunnat erbjuda honom en fastanställning. 
Nu äntligen har han fått ett erbjudande som han är nöjd med och det är det viktigaste, att han är nöjd och mår bra! Trots att det är ett nattjobb så har vi insett att det är det bästa för vår familj rent ekonomiskt, för kvallitetstiden med varandra och för Frank(hunden). 
Anders sover när vi andra är borta under dagen, sedan fixar han hämtning av barn och skötsel av hemmet och hundpromenad när han vaknar. Vi äter middag, går på långpromenad med Frank, myser framfor tv och nattar barn tillsammans precis som vanligt. Det enda som är annorlunda är att när det är dags för oss vuxna att ta det lugnt innan det är dags att sova så sticker Anders till jobbet. Det kan jag erkänna är jätte tråkigt trots att jag har börjat läsa mer och oftast kör jag lite skötsel av hemmet som inte stör barn eller grannar, typ vattna blommor, damma osv. Men jag måste tilläga att helgerna har blivit mycket mer heliga än tidigare, man uppskattar att sova bredvid varandra, prata med varandra, göra saker tillsammans, det är så mycket mer uppskattat än tidigare! 

God natt min skatt, Anders påväg till jobbet och jag gör mig redo för sängen.

Inga kommentarer: