2019-01-15

Stopp för min hälsa!

Mycket på gång nu både på jobbet och hemma, lyckas också med konststycket att vabba innan februari, håller tummarna att det dröjer länge tills nästa gång. Veckan som kommer är bokad med diverse saker, helgen är nästan fullbokad och jag har faktiska varit duktig och sagt nej till endel åtaganden. 
Det är ganska skönt att säga nej ibland, men så förbannat svårt är det att inte få skuldkänslor efter. Det är oftast det som sätter mig i trubbel, jag kan inte ta att andra människor uttrycket någon form av missnöje eller tvekan till att göra något så då ställer jag upp, jobba över, extra arbetsuppgifter, volontärs arbete osv. Jag jobbar hellre ihjäl mig istället för att någon annan är missnöjd men det är då jag hamnar i svackorna, sömnbrist, depression, ångest osv. Därför säger jag nej mer än vad jag tidigare gjort, jag kan inte misshandla mig själv mer!



Inga kommentarer: