2012-07-04

Hönsmamma vid plaskis!

Igår var vi och badade i plaskdammen i den stora parken här i "byn". Det var ganska många barn i vattnet i blandade åldrar mellan 2 och 10 som lekte och hade kul. Anders var med i vattnet och höll sig nära Freja när hon lekte men nästan alla andra barn i samma ålder och yngre badade ensamma medan deras föräldrar satt på filtar flera meter ifrån vattnet. Det var tom endel som låg och solade med ryggen mot vattnet. När jag satt där dök det upp en del frågor. Är vi för hönsiga som står i vattnet och vaktar? Räknar andra föräldrar med att alla badvaktar varandras barn? Djupet i bassängen är som minst en halvmeter, nog djupt för att ett litet barn ska drunkna om man inte är observant och hinner hjälpa till i tid. Nu hindrar vi ju inte våra barn ifrån att leka men vi håller oss i närheten och håller alltid ett öga på dem ifall att olyckan är framme. Är jag en fegis som håller stenhård koll på mina barn? Förmodligen är jag det men det bjuder jag på!

Inga kommentarer: