2012-12-03

Julen är runt knuten!

Det har redan hunnit bli den 3 december och julstressen är ett faktum i alla köpcentrum. Jag ligger bra till med julklappar men måste nog ut dan innan julafton i år igen iallafall. Ska lägga in en beställning ikväll på lite grejer till barnen, så dagen innan stressen blir mindre.
Julafton firar vi hemma hos min bror med min pappa och juldagen eller annandagen hemma hos Anders syster eller mormor.

Vi var hemma hos Anders pappa i lördags och julpysslade. Barnen gjorde kort och dekorationer till granen, lägger in bilder när vi ska klä granen den 3 advent. Fick även träffa Anders bröder för första gången och det var riktigt spännande.

Igår var det första advent och jag kände mig helt oförberedd eftersom vi inte har julpyntat men vi fixade det under dagen så nu känner jag mig lugn igen. Vi hann med mycket igår, jag och William och Jonatan var nere och lämnade pant på Lidl och handlade pepparkakor medan Anders och Freja dammsög och städa barnens rum. När vi var klara med det tråkiga så var det dags för julpyntet att komma på plats. Stjärnor, ljusstakar och lite tomtar kom upp men julgranen får vänta tills den 3 advent!

Nästa helg ska vi baka lussekatter, pepparkakor också tänkte vi ge oss på att göra ett pepparkaks hus. Knäck och kola vill jag också göra men det får också vänta annars hinner man äta sig mät på jul innan julafton!





Inga kommentarer: