2012-12-05

Snökaos 2012

När jag drog upp persienerna i morse så tog jag snabbt beslutet att Freja, Jonatan och jag stannar hemma. Tyvärr kunde inte Anders och William ta samma beslut, Anders måste jobba och William måste gå till skolan trots snökaos!
Att det snöar på vintern i Sverige är ingen nyhet direkt men ändå är vi lika häpna varje år. Den snön som drog in över Sverige i veckan är lite utöver det vanliga dock så jag kan förstå att det är strul i trafiken. Det kan inte vara kul att vara busschaufför idag, de får säkert ta mycket skit pga de förseningar som vädret ställer till med, så alla ni stackare som är ute i snöyran var snälla mot de som jobbar i kollektivtrafiken de försöker verkligen sitt bästa så ni kan komma fram säkert i trafiken!
 
 
 Så här såg det ut när William och Anders gick i morse, Anders skickade bilderna till mig.
 
 Utanför porten:-(
 
 När man är insnöad får man roa sig med andra saker, efter frukost tittade jag på Vakna med the Voice på tv och Freja tittade på Pippis Jul på datorn(älskar youtube).
 
 Jonatan roade sig i babygymet.
 
Det är så mycket snö på fönsterbläcket att Tomten inte ser ut längre.

Inga kommentarer: