2013-02-13

Ett år har gått...

För ett år sedan låga jag denna dag på sjukhus, hjärt och lung intensiven på SÖS efter att ha fått blodproppar i lungan. Jag låg i en säng i ett rum med tre andra sängar och mitt i rummet satt två sjuksköterskor och övervakade oss inlagda.
 
Med blåmärken över nästan hela kroppen(efter att ha svimmat i duschen), lungor som en 90 årig rökare(antar jag) och ett misstänkt missfall på gång lämnade jag SÖS fyra dagar senare och var så otroligt lycklig över att jag levde!
 
För mig var tiden strax efter blodproppen jobbig men den som fick kämpa mest var Anders. Han ställer upp på mig i vått och torrt annars men när jag var bruten tog han hand om allt och lite till! En klippa har jag vid min sida varje dag, en bästavän som håller min hand i med- och motgångar, en man som gör allt för sin familj och sina vänner, sambon som jag snart får äran att kalla min man.
 
Anders, du är min hjälte och jag älskar dig!

Inga kommentarer: