2018-07-06

Slagfältet a.k.a REA

Med sommaren kommer REA, i banne mig var enda butik så långt ögat kan se, reaskyltarna hänger så tätt i centrum att man knappt hittar varandra i myllret. Jag hatar rea i fysisk butik, människor blir som galningar, sliter och drar i kläder, kläder hamnar på golvet och det skiter man i, stövlar igenom rea delen av butiken som en skördetröska och undrar varför personalen är lite butter när man ska betala sitt fynd i kassan.
Jag undviker rea i butik och shoppar på nätet istället, smidigt som tusan, det finns ett högre antal av plagg som är på rea så man har större chans att hitta det man söker och jag behöver inte integrerar med rea-monstren!
Under sommar rean brukar jag fokusera på hösten, barnens kläder måste alltid fyllas på, mina och Anders också för den delen men vi växer ju inte så det blir mer att byta ut det som är slitet. Än så länge har jag fått iväg en beställning och ikväll ska jag skicka nummer två. Det blir lite av varje, byxor, tröjor, underkläder och strumpor. Det gäller att hitta så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt till varje medlem i familjen.

Här är fynden till mig själv under rean:



Publicerar barnens fynd ikväll om jag får några sekunder över. 

Inga kommentarer: