2009-09-06

då gör han det igen...

Jag älskar lekland! William springer omkring och jag kan sitta ner och dricka kaffe och ta det lugnt. Vi var på ett igår, stället heter Barnadiset och ligger i Högdalen. Jag hade med mig William och Freja medans Anders var duktig och var hemma och städade.
Anna, Milton och Emil var också med på Barnadiset, fullt ös medvetslös var det som vanligt=) William och Milton är helt galna när de leker med varandra. Leker jätte bra ena sekunden till att börja bråka nästa, man hinner inte med alls. Det värsta är att de blir riktiga busar som inte lyssnar alls när de leker med varandra, vågar inte ens tänka på hur de kommer vara i tonåren.
Det blev två koppar kaffe, en Tacotallrik till oss vuxna, pannkakor till William och Milton, korv med mos till Emil och flaska till Freja. Grabbarna sprang tills de blev genom svettiga, Emila röjde runt och kände sig nog lite ensam. Det blir nog bättre när Freja kan hänga på också=)

Efter Barnadiset möte vi Anders och begav oss hem till Anna. Efter ett tag dök även Sara upp. Anders lagade mat, grabbarna bråkade (lekte) vidare, Emil körde sitt race, Freja gnällde och jag, Anna och Sara snackade en massa skit.
Efter maten kollade vi på fotboll, Sverige möte Ungern i vm-kval. En lagom jobbig match, en sån där match när man MÅSTE vinna. Det såg riktigt bra ut, Mellberg gjorde mål och matchen rinner på. Ungern kvitterar och man börjar känna sig lagom hopplös. Jag hann tom med tänka "nu går det åt helvete". Det blir 3 tilläggs minuter och det känns som att det kvittar, men då 93.07 står klockan på, då gör han det igen. Zlatan gör ett äkta Zlatan mål, helt galet! Precis när man har lagt ner tankarna om VM så gör han mål. Det är så typiskt Zlatan!!!

Inga kommentarer: