2011-07-22

Snart är hon STOR!!!

På måndag fyller Freja 2 år och jag ser fram emot det med lite ångest i magen, min lilla tjej är ingen bebis längre! Tänk för snart 2 år sedan tog jag två bussar och en tunnalbana in till Södersjukhuset för att kolla om mitt vatten hade gått eller om det bara var slämproppen och vid 23:52 hade jag en helt färsk bebis i mina armar. Hon var mörkhårig, luktade mys och en riktig ängel! Under de senaste två åren har hon vuxit till en söt, bestämd och kaxig liten tjej som älskar sin bapp (napp) och Mimmi Pigg=)

Så här sover en lagom stor tjej nuförtiden!
 I går kväll sa vi adjö till ena sidan på spjälsängen och nu sitter där istället en stödbräda. Första natten gick jätte bra, Freja vaknade vid ett tillfälle men jag gick in och la henne igen och sen sov hon hela natten.

Vi har gått i pension=)
När Freja och William sover hos farmor så dricker inte Freja sin kvällsvälling, vet inte varför men hon vägrar. Här hemma har hon ibland sagt nej men så för en månad sedan så slutade vi att erbjuda och nu så är hon vällingfri utan några som helst komplikationer!


Inga kommentarer: