2011-08-25

En underbar dag med Freja!

Vardagen är återställd igen! Just nu ser mina dagar ut så här: jobb, jobb, jobb, familj, träning och sist vänner(typ). Idag har jag inte jobbat dock, Frejas förskola hade planeringsdag så hon och jag passade på att hänga med morfar nästan hela dagen. Gick till Farsta och shoppade loss på Apoteket (nässpray och hostmedicin), röjde runt ett tag på Lindex och köpte strumpbyxor till dopet på söndag.
Efter Farsta åkte vi hem till pappa och fikade med syrran och hennes man som är uppe på besök ifrån Växsjö. Vid två gick jag och Freja och hämtade William i skolan, gjorde ett litet snabb besök på jobbet också.

Eftersom Anders drog till Norrköping idag för att kolla på fotboll så har jag, ungar och hund fått klarat oss helt själv. William höll sig ute på gården nästan hela kvällen förutom ett gästspel vid middan. Freja har mest kollat på Playhouse Disney kanalen, hon är fortfarande lite hängig men det hinner nog lösa sig innan lördag(hoppas!). Freja och jag tog en promande med Aragorn som tog 30 minuter istället för 10 som den brukar ta, Freja var ju tvungen att hålla lite också=)
Barnen ligger nu i sina sängar och sover och jag kollar tv och försöker skriva en inköpslista till Anders för imorgon, hans tur att hänga med Freja för då har vi planeringsdag på mitt jobb.

När man läser det här så blir man sugen på att ta en minisemester ifrån både jobb och kanske till och med ifrån familjen faktiskt. Ska nog ge mig på att drömsurfa lite på olika ställen att rymma till, kanske ska man kan få med sig några av tjejerna på jobbet=)

Inga kommentarer: