2012-09-13

Adjö

Städade ut mitt skåp på jobbet idag och la in den sista sjukskrivingen i datorn så de inte betalar ut lön i onödan. I skåpet hade jag samlat på mig diverse grejer: ett våffeljärn, en binda, en stickad tröja, informationshäfte om datorsystemet på jobbet, inloggningskort till datorn och en förpackning lusmedel. Allt låg där utav solklara anledningar:-)

Igår var vi på mvc, Anders var med och tur var väl det. När barnmorskan skulle känna på hur bebisen låg så blev resultatet lite diffust. Hon kunde inte känna om han låg med huvudet ner, upp eller om han låg tvärs över. Det blev att kalla in en till barnmorska men hon tyckte också att det kändes konstigt så vi blev iväg skickade på ultraljud. Doktorn som gjorde ultraljudet kom dock fram till att huvudet är neråt och att bebisen ligger djupt ner i bäckenet. Pust och stön va skönt, jag hade nog inte orkat med ett vändningsförsök just nu. Så vi fortsätter att vänta på att herren där inne ska besluta sig för att komma ut! Fick ett mvc besök inbokat till nästa vecka men Anders, jag och barnmorskan hoppades på att vi inte skulle ses igen förrän på efterkontrollen.

Inga kommentarer: