2012-10-15

Skrällen är här!

I fredags skulle vi på underBARA BARN mässan i Älvsjö som ni kanske minns. Upp och iväg tidigt bestämde jag och Anders kvällen innan. Vid 6.30 gick jag upp och började göra mig i ordning. När jag borstade tänderna började jag få magknip som blev jobbigare och jobbigare. Värkar? tänkte jag men sköt undan den tanken för vi skulle ju gå på mässan och på söndag blir vi ju igångsatta. Några knip senare insåg jag att det var värkar, värkar som kom så tajt att jag inte kunde känna när den första sluta och nästa började. Berättade för Anders och sen rullade allt på, Anders fixade frukost till barnen och skickade William till skola och Freja till morfar. Jag ringde förlossningen och de tyckte att vi skulle komma in direkt. Medan Anders lämnade Freja skickade jag ett sms till honom att han skulle ringa taxi, då hade jag så onda värkar att jag blev orolig för att vi kanske måste ringa en ambulans istället. Sen rullar allt på i en otrolig fart:
8:45 Vi blev inskrivna på förlossningen och då är jag öppen 8cm, jiippii!
8:57 Jag får lustgas, tack så mycket!
10:09 Jag är öppen 10 cm, wohoo!
10:40 Vattnet går med lite hjälp, aj jag ångrar mig.
11:22 Krystvärkarna sätter igång, nu vill jag gå hem!
11:36 Jonatan födds:-)

Nu är vi hemma igen och allt har gått bra! Imorgon ska vi till bb-mottagningen och kolla vikten på Jonatan och lite grejer på mig. Jonatan ska göra ett hörseltest också så det blir lite spring fram och tillbaka.

Inga kommentarer: