2008-11-08

lite smått sugen

Det har varit en skön lördag! Har besökt både IKEA och Heron, Truckföraren och 4 åringen deltog också i dagens aktiviteter. Jag borde ha annat oråd redan utanför IKEA, men gud va mycket folk det var där idag! Undra om alla människor i Stockholm vaknade upp och tänkte "nämen idag ska vi nog åka till IKEA för där lär det ju inte vara några människor idag"? Mitt ärende på IKEA var endast för att kolla in Jul-avdelningen, men den hann jag knappt se. Det var helt omöjligt att röra sig, man följde mer med i strömmen av hysteriska människor igenom hela varuhuset
Jag och Truckföraren har en liten tankeställare, varför åker det ingen i den vänstra rulltrappan på IKEA i Kungeskurva? Kolla ska ni få se, det är så skumt!

När vi väl hade kommit hem ifrån våran shoppingtur så hjälpte jag 4 åringen att städa sitt rum. Han har ju så "korta armar" att han inte kan städa själv, det har han själv sagt. Med mycket möda så lyckades vi tillslut få undan alla LEGO bitar, Rorri bilar och ALLA hans andra leksaker ifrån golvet. Jag lyckades tom dra ett par drag med dammsugaren där inne. Det tog ungefär 30 minuter att städa och 2,3 sekunder att stöka till igen. Får väl göra det igen nästa vecka.

Det blev bekräftat igår att La Familia ska samlas till jul! Det ska bli otroligt roligt. Vi har nog inte firat tillsammans på 4-5 år. Truckföraren, 4 åringen, jag=), pappa, stora syster, stora systers man, stora systers son och 1 storebror är just nu bekräftade, men det finns risk för fler. Hoppas!

Jag är lite smått sugen på att gå på fest, den senaste tillfället jag fick skaka rumpan var på ett bröllop i augusti. Nyår är ju det närmaste tillfället så jag hoppas! Kanske inte blir bjuden på någon fest, men jag tänker ändå köpa något snyggt att ha på mig. Jag ska banne mig vara snygg på nyår även om jag står i mitt eget vardagsrumsfönster och kollar när grannen eldar upp sina ögonbryn vid tolvslaget!

Inga kommentarer: