2010-05-15

Sol, tvättstuga och cykel!

Det har varit ett riktigt underbart väder idag, riktig sommar värme faktiskt! Självklart så lyckas jag boka tvättstugan på den varmaste dagen på hela året men det gjorde inte så mycket. Tvättade sängkläder, sofföverdraget och en jäkla massa handdukar och badlakan. Det finns ju inte så mycket torkmöjligheter här hemma så de stora grejerna får man köra i tvättstugan helt enkelt.
Ett ganska bra tag har både jag och Anders lagt märke till att William är riktigt grym på att åka sparkcykel. Han har jätte bra balans och det passade vi på att dra nytta utav idag. Anders tog bort stödhjulen och sänkte sadeln på Williams cykel, nu skulle vi börja träna på att cykla på riktigt=)
Vi tog tvätten och cykeln och begav oss till tvättstugan, tänkte att medans tvätten är i maskinen så cyklar vi lite. Vid tvättstugan så finns den bästa gångvägen att lära sig cykla utan stöddhjul på, inga gupp eller svängar, bara raksträcka så långt ögat kan nå.
William satte sig på cykel och jag gjorde mig redo för att springa väldigt länge och iväg drog vi, jag sprang med typ 2 meter sen släppte jag för han kändes jätte stadig och det var han. Han cyklade på som om han aldrig har gjort något annat=)
Det är tydligen lite läskigt när det blir vingligt men han blir säkrare och säkrare! Här trodde man att vi skulle behöva träna hela våren, helt galet!
Den bästa cykelvägen i hela Fagersjö=)

Hej var det går=)

Han hann inte ens stanna och snacka ett tag=)

William tyckte att sadeln var för låg så Anders fixade den med Williams hjälp=)

Freja satt i vagnen och tittade på medans brorsan cyklade på som en galning=)

Inga kommentarer: