2010-06-27

Gröna Lund here we come!

På midsommardagen åkte Willliam, Anders och jag till Gröna Lund, Freja provade på att sova hemma hos farmor. Anders och jag ska på bröllop senare i sommar och då ska barnen sova hos farmor och morfar(tror jag?). Freja är spikad hemma hos farmor, men om William ska sova hos morfar vet vi inte riktigt ännu. Morfar ska också vara hundvakt så vi får se om han orkar=/

Åter till vårat besök på Grönan, vädret var jätte fint förutom den första halvtimmen när det regnade men då passade vi på att göra alla "inne" grejer. Lustiga Huset, Skrattkammaren, Kärlekstunneln och Blåtåget passar perfekt när det regnar=)

Anders och William väntar på att Bläckfisken ska sätta igång.

Det är kul att åka dom snurriga Tekopparna, tycker grabbarna iallafall=) Jag hoppar gärna över allt som snurrar!

William vann en jätte snygg hatt som jag "råkade" tappa bort=)

William kör Veteranbil=)

Kön till Nyckelpigan var lång men det är helt klart värt det när man väl kommer fram=)

William åker Elefanten helt själv, man måste ju få vara stor ibland också även om mamma är orolig=)

Det var tydligen jätte roligt att köra Radiobilar, för William ställde sig i kö igen direkt efter det här åket.

Ander och William hittade en jätte fin pensionerad karusellhäst!

Det pirrar jätte skönt i magen när man åker Lyktan=)

Katten Findus

Cirkuskarusellen måste man åka minst en gång när man är på Grönan även om den är för de lite mindre barnen=)

Självklart åkte jag också en massa grejer, här bokstavligen flyger vi ner med en flygandematta i slutet på Lustiga Huset.

Det sista fotot är ett attraktionsfoto som vi köpte för 69 kr, nyhet för i år är att man även får med en kod som gör att man kan ladda hem de kort som man köpt till sin dator. Tummen upp Gröna Lund!!!

Vi tyckte alla att det var jätte kul så det blir nog minst ett till besök på Grönan den här sommaren=)

Inga kommentarer: