2011-12-25

Jul i vårt hus!

Julafton blev precis så lugn som jag hade önskat mig=)

Hör och häpna så beslöt sig barnen för att ta sovmorgon, de kom upp vid halv åtta istället för vid sex som vanligt=)
Vi startade morgonen med att kolla om Tomten hade varit på besök under natten och det hade han. Barnen fick öppna en varsin julklapp och sen åt vi en super god frukost, Anders och barnen åt risgrynsgröt och jag åt smörgåsar med julskinka och senap. Efter frukosten öppnades resterande av julklapparna, roligt att se att de uppskattade det man har köat i timmar för=)

Vid halv ett möte vi barnens morfar och åkte hem till Jonas(min bror) för att fira jul. Med de man älskar, god mat, mer julklappar och Kalle Anka, som julen ska vara helt enkelt!

Årets julklapp enligt mig och Anders är en brandsläckare som vi fick av pappa!
Årets julklapp enligt Freja är PAKET, punkt slut!
Årets julklapp enligt William är Star Wars skeppet som han fick av Jonas.

Idag skulle vi egentligen till Anders syster allihopa och fira jul men det var bara grabbarna som fick åka=( Freja har feber och jag har haft ont i örat hela natten(öroninflammation?). Mitt öra är bättre nu och förhoppningsvis håller det i sig så!
Medan grabbarna roar sig ska jag dammsuga, stryka affischer och ge mig på att måla ramar till barnens rum och hallen.

Inga kommentarer: