2011-12-17

Lite tjat om julen!

Livet ligger just nu på plus=) Det är bara sju dagar kvar till jul, jag Freja och Anders har gått på jullov och nästan allt är fixat till julafton.

Idag har vi speldag här hemma, William har fyra kompisar här och de är helt inne i spelensvärld. De har redan spelat Wii, nu sitter några och spelar på PS3 och några spelar på sina DS. Idag på morgonen så snöade det och nu har det gått över i regn som har förvandlat hela parken till en lervälling och är inte det en bra anledning till att få spela så vet inte jag någon bättre. Snart är det dock dags att skicka hem grabbarna så vi kan få i oss lite lunch som Anders är iväg och köper just nu. Han köper också "lite" ingredienser till vårt julbak som drar igång i eftermiddag. Freja blev så trött på alla grabbar och att hon gick upp vid sex på morgonen att hon gick och vilade innan Anders kom hem med lunchen.

I eftermiddag och imorgon ska vi baka. Det är planerat att vi ska baka Lussekatter, Rocky road, Choklad crisp, Choklad tryffel och eventuellt Polka-knäck. Jag är ju en äkta godisgris och det tänker jag banne mig inte sluta med nu under julen, efter nyår så blir det dock andra bullar. Då ska nytt gymkort tecknas och jag ska lägga mig i hårdträning till Vårruset. Nu under julen blir den stora fokusen på att hålla den vikten jag ligger på just nu men det ska inte vara något problem efter torsdagens julmiddag med jobbet. Jag orkade knappt äta typ en grej utav varje innan magen sa stopp. Jag var helt fullproppad när jag kom hem så jag däckade redan vid 22.00 i en otrolig matkoma=/ Jag får helt enkelt fokusera på det goda på julen och skita i resten=)

Inga kommentarer: