2012-02-15

Från sjukhuset!

Wow vilken dramatisk start det blev på den här veckan med svimning i duschen, ambulans färd till akuten och här ligger lilla jag nu på sjukhus.

Allt började egentligen i lördags när jag fick ont i höften efter att ha sovit på soffan, den smärtan höll ju i sig hela söndagen och i natten mot måndagen blev den värre. Måndag morgon kunde jag knappt gå med vänster ben och jag misstänkte att jag hade fått en blodpropp.

Anders och jag beslöt oss för att åka in till sjukhus direkt efter att barnen hade blivit lämnade och jag hade duschat.
I duschen hade jag så ont i benet så jag satt ner och tvättade håret, när jag sen reste mig blev allt svart. Jag vaknade av att Anders skrek på mig och då låg jag i badkaret och kunde nästan inte andas.

Anders ringde 112 och sen var allt i rullning. Jag åkte med ambulansen och Anders skickade William till skolan och ringde och informerade dom, lämnade Freja på förskolan och informerade dom och ringde min pappa medan han åkte in till akuten.

Inne på akuten kom de fram till att min misstänkta blodpropp i benet hade vandrat upp i lungorna och pga det så fick jag problem med hjärtat. Jag blev stucken, röntgad och kopplad till EKG osv.

När Anders kom till sjukhuset hade jag blivit flyttad ifrån akuten till MIVA/HIA http://www.sodersjukhuset.se/Avdelningar--mottagningar/Avdelningar/MIVAHIA
Där fixade de lungorna och hjärtat och just nu ligger jag på Hematologi/Kougulation och förhoppningsvis är det mitt sista stopp innan jag får åka hem! Här ska de fixa blodet och jag håller tummarna att allt går min väg här också.

Jag har haft en otrolig tur och jag ska tacka Anders en miljon gånger när jag kommer hem för hade inte han ringt till 112 så fort så hade jag inte funnits idag!

Inga kommentarer: