2013-09-23

Här kommer twisten!

Idag har jag arbetat med många tankar i huvudet, virrigt värre men jag lyckades ta mig igenom arbetsdagen med ett leende på läpparna och nu känner jag mig helt slut. Kanske kommer man i säng tidigt ikväll?

Idag hade jag besök av Jonatan på jobbet, Anders var på utvecklingssamtal med William i skolan. Som både William och Freja verkar Jonatan vara gjord för att gå på förskola, har började leka så fort jag satte ner honom på marken. Han gick, kröp, kastade sand, åt sand, tuggade på en pinne, drog omkull ett barn och försökte äta alla ekollon som kom i hans väg:-) I augusti är han till 100% redo för att börja inskolning.

Utvecklingssamtalet hade gått bra, de kom överens om vilka ämnen vi skulle träna extra på här hemma, matte, klockan, skrivning för hand och på datorn och självklart läsningen. Williams lärare berättade att William har det jobbigt på lektionerna:-( Han har det kämpigt och klagar ganska mycket när de ska sätta sig ner och göra olika uppgifter. Inte kul att höra men det är något som vi vet om redan och vi får fortsätta jobba på här hemma, mer positiv uppmuntran och mycket pushning.
Jobbigt att se en kille som är så nyfiken och intresserad av att lära sig nya saker också ha läs och skrivsvårigheter, koncentrationssvårigheter, möjligen dyslexi och diverse grejer som gör det svårt när det ska vara lätt tycker man. Vi hoppas att samtalen vi går på kan ge något som kan underlätta hans vardag, i skolan, i hemmet och med kompisarna. Jag hoppas att våra misstankar är helt fel!

Ibland skulle man bara vilja lägga sig i sängen lägga kudden över ansiktet och skrika!

Inga kommentarer: