2011-01-02

Jul och Nyår 2010!

Oj oj tog verkligen verkligen ledigt ifrån bloggen den här julen=) Har haft mycket att göra och har myst med familjen till maxgränsen.

Julafton var vi hemma hos min bror tillsammans med min pappa och firade i lugnan ro. God mat och en himla massa mys, ungarna fick julklappar både på morgonen här hemma och hos brorsan. Smakade Janssonsfrestelse (min egna tradition) och den börjar smaka bättre men jag är inte helt såld ännu.

Juldagen firade vi jul hemma hos Anders syster. Det var faktiskt riktigt lugnt och skönt där också, barnen lekte riktigt bra med varandra och ungarna fick ännu mera julklappar. Kul att se att ungarna kunde komma in i leken även fast de inte har träffats på ett långt tag.

Annandagen drog jag och Anna på Mellandags rea på IKEA utan ungar=) Vi gjorde även ett litet besök i Skärholmen, men vi drog i ren förskräckelse när vi såg hur mycket folk som de hade lyckats fått in i det centrumet=/

30 December var det 30 års fest i Vega. Jag hade festblåsan, blingblinget och var verkligen på ett gott humör. Hur kul som helst hade jag MEN oj va dålig jag var dagen efter(Nyårsafton). Jag ska aldrig mer dricka sprit! Vin, cider och öl är helt ok, men inte sprit! Nästa gång våra vägar korsas så ska jag bara säga NEJ TACK!!!

Nyårsafton var jag bakis hela dagen, kom upp ur sängen vid sju på kvällen och sen spännderade jag kvällen i soffan med älsklingen. Det var ju egentligen meningen att vi skulle ut till Tungelsta och fira nyår där men så blev inte fallet den här gången. Anders hade gjort grymt god mat och efterrätt så kvällen blev inte helt förstörd iallafall=) Kollade på fyrverkerierna igenom fönstret och det var nog tur det för oj vilka idioter det var som var ute och sköt=( Det var raketer som flög längs marken och som nästan träffade barn, helt galet!!!

Inga kommentarer: