2011-01-30

Pizzabullar och äppelkaka!

Helg igen, helt galet att man missar blogga nästan en hel vecka IGEN=/

Freja var hemma hela förra veckan med Hostan och Febran men nu har hon varit feberfri hela helgen så imorgon är det dags för förskolan igen. Efter att ha varit på förskolan en så kort tid och sen bli sjuk kommer nog sätta sina spår på morgondagens lämning och hämtning=/ Hon har ju varit lite ledsen vid lämning men det verkar som att det har gått över ganska fort efter att man har sagt hejdå, hoppas på det bästa!!!

William är redo för en ny skolvecka. Simskola som vanligt på tisdag med pappa, på onsdagar är det läsgrupp i skolan och skridskor på torsdag med skolan. Fullt ös medvetslös! Jag lämnar och Anders hämtar som vanligt!

Den här helgen har vi faktiskt tagit det lagom lugnt. Lördag åkte vi till Farsta för att hämta ut Waran till mig, William skulle köpa något för sin månadspeng och sen skulle vi hämta ut Frejas klädbeställning ifrån Ellos på Posten/Hemköp. Självklart smart som jag är så glömde jag mitt leg hemma så Anders fick hämta ut mitt Waran och vi kunde inte hämta ut Frejas paket=( William kunde dock köpa upp hela månadspengen inne på Lekia, det blev en pilbåge och två pistoler så nu kan vi leka cowboys och indianer=)
När vi kom hem så bakade jag och Anders pizzabullar som jag läste om på Annas blogg, de blev jätte goda=) Frös in 10 bullar till framtida skolutflykter och mellanmål, några åt vi upp och resterande ligger i kylen.
Till middag åt vi tacos, det ända som vara Santa Maria var tacoskalen. Kryddade köttfärsen själv och gjorde egen salsasås. Grymt gott blev det! Av resterna ifrån tacosen gjorde Anders en tacopaj, här bor ingen slösa minsann=)

Idag har vi varit i Farsta igen! Hämtade ut Frejas paket, kollade runt lite på köksprylar och handlade lite mat och lite saker till äppelkakan som jag bakade idag=)
När vi kom hem hade Freja somnat i vagnen så Anders passade på och gick en promenad i solen medans jag bakade äppelkaka(recept kommer imorgon) och William lekte cowboy i sitt rum.

Mmmmm gott!
När Ander och Freja kom hem så fixade och plockade vi lite här hemma, Anders dammsög, William och jag sorterade LEGO och Freja sprang omkring och busade lite här och var.
Till middag åt vi Cachewstekt Sej med palaternackscreme och kokt potatis + sallad med stekt purjolök och sockerärtor. Det var sjukt gott, alla proppade i sig som galningar=)


Mer gott!

Efter middan badade Freja och William och när de hade gått och lagt sig så tränade både jag och Anders på crosstrainern. Orkade köra 30 min på crosstrainern och sen körde jag lite mage, rumpa och rygg träning.

Inga kommentarer: