2011-09-04

Buzz, buzz nr 2!

Den här gången har jag turen att få Buzza om två bra produkter, den här har jag dock inte testat själv men det har en nära vän gjort på både sig och sin familj.
Den här gången handlar det om ett lusborttagningsmedel som heter AntiLice. AntiLice är den enda engångsbehandlingen som dödar huvudlössen och deras ägg till 100%, alla andra lusmedel som säljs på den svenska marknaden kräver minst två behandlingar. AntiLice består av små molekyler som tränger in i lusen och äggens andningskanaler. Lösningen täpper igen och därigenom dödar lössen och deras ägg på mekanisk väg. Därmed finns ingen risk för resistens utveckling. Därför fungerar AntiLice också på resistenta löss och ägg.
Min vän och hennes familj är alla mycket nöjda med resultatet och jag tänker behålla min flaska utifall man skulle råka ut för löss nu när skolan och förskolan har kommit igång igen=)

Inga kommentarer: