2011-09-18

Halv fem hos oss!

Mitt sista inlägg för idag, jag lovar!!!

Söndagen har varit lugn och skön. Vi var en vända till CRT Zoologiska i Högdalen och kollade på en klösmödel till katterna. Hittade en super snygg svart som vi ska köpa=) Det börjar verkligen blir dags, de har redan gått på mattorna i barnens rum och jag vill inte ha sönder klösta soffor.
Passade på att leka en vända i båt-parken och handla lite mat till idag och imorgon. Väl hemma dammsög Anders, jag fixade lite i köket, barnen lekte och resten utav kvällen har vi myst framför TV.

Jag har försökt att engagera mig mer i att hjälpa till i köket, är ju 30 år och kan inte laga mat så det är verkligen på tiden=) Blir lite halv stressad och suger på att göra rätt saker vid rätt tillfälle så ibland(oftast) blir det kaos. Kvällens middag blev iallafall en jätte god höst-pyttipanna trots att jag hjälpte till. Anders gjorde lammfärsbullar som vi stekte med potatis, gullök, chorizo bitar och champinjoner. Allt serverades med en tomat och rödlökssallad och Feta ost till oss vuxna. Det var otroligt gott men nästa gång ska vi göra om receptet lite, vi tänkte testa med kantareller och kanske en lite kryddigare korv till oss vuxna. Imorgon kör vi en gammal klassiker, korv i ugn med hemma gjord potatismos=)


P.S. Barnen åt med god aptit. D.S.

Inga kommentarer: