2013-10-12

Jonatans födelsedag del 1

Den 12 oktober förra året vaknade jag klockan 6.00 en fredag med lite ont i magen. Jag var i veckan 41+5, stor som ett hus, redo på att födda men bered på att bli igångsatt följande söndag. Anders och jag hade planerat att ta med Freja på underBARA barn på Stockholmsmässan i Älvsjö men det tyckte inte bebisen i magen.
Mitt onda i magen fortsatte trots toalettbesök men jag fortsatte ändå med morgonrutinerna ända tills jag stod i badrummet med tandborsten i munnen och det onda gjorde ännu ondare men i omgångar. Värkar? tänkte jag och berättade för Anders att någonting var på gång. Några minuter senare blev det bråttom, värkar som kom var så tajt att jag inte kunde känna när den första sluta och nästa började. Anders stress-fixade frukost till barnen, skickade William till skola och Freja till morfar. Jag gick i cirklar i vardagsrummet och ringde förlossningen och de tyckte absolut att vi skulle komma in direkt.

Fortsättning följer under dagen....




Inga kommentarer: