2013-10-21

The big C word!

Idag fick vi riktigt tråkiga nyheter, Williams bästa vän sedan förskolan har åter igen insjuknat i leukemi. Han blev friskförklarar för bara några månader sedan, han var efter en långtids sjukdom äntligen frisk men nu är han inte det längre!

Första gången han kämpade mot denna hemska sjukdom gick grabbarna på förskola och nu i tredjeklass slår den till igen. 
Williams vän fick själv berätta för William vad som har hänt men jag tror inte han förstår hur allvarligt det är och jag vill verkligen inte förklara! Jag vill inte berätta för min snart 9 åriga son att en utav hans bästisar kan dö om det går riktigt illa. Barn är mystiskt starka i såna här situationer, han har klarat det förr men det är så orättvist att han måste göra det igen!

Inatt och i många nätter framöver ber jag och hoppas på ett lyckligt slut!




Inga kommentarer: