2009-04-26

Jobbigt just nu=(

Det här med vikten under graviditeten har jag haft lite svårt för både under min första med William och nu den här med Mysis.
Innan jag blev gravid den här gången så höll jag på att gå ner i vikt sakta men säkert och det var jag VÄLDIGT nöjd med självklart. Jag har ju ett par extra kilon som skulle behöva tränas bort och det är jag den första med att erkänna.
När jag var gravid med William gömde jag min mage så mycket som möjligt, stora kläder och höll mig inomhus så mycket som möjligt. Den här gången så är jag mycket mer nöjd med min vikt och min mage, men ibland så dyker de där jobbiga tankarna upp i huvudet igen och jag vill verkligen inte känna så den här gången.
Jag hatar att känna mig tjock, men det jag hatar mest är andra människor som får mig att känna mig tjock. Små kommentarer om vikten eller magen är värst. Jag kan ta att främlingar glor, I don´t care men när det är människor man känner som säger korkade grejer så gör det ont och det tänker jag inte ljuga om!

Tack för att du stöttade mig igår, det kanske inte var medvetet men det kändes riktigt bra!

Inga kommentarer: