2009-04-26

William har varit ute på gården...

William har varit ute på gården och lekt nästan hela dagen. Han har blivit lite säkrare och vågar ta kontakt med andra barn mer och mer. Ibland så kommer han upp och hämtar leksaker, kissar och dricker vatten och det känns faktiskt riktigt skönt. Jag är fortfarande lite orolig för att han ska göra sig illa eller försvinna och framför allt att någon ska vara elak mot honom, men det får jag helt enkelt komma över. Han är ett barn, det är klart att han kommer gör sig illa och att någon kommer vara elak mot honom det är ju hela grejen med att växa upp. Så länge han inte försvinner så är jag lagom nöjd=)
Jag har varit inne och städat idag. Fixade lite med tvätten, plockade i vardagsrummet och sovrummet. Ska snart dra fram dammsugaren och ta ett varv.
Anders har varit och jobbat lite under dagen. Lite skönt för honom och mig faktiskt. Vi kan behöva göra lite egna grejer ibland på helgerna det håller oss friska i hjärnan=)

Nu har Anders kommmit hem ifrån jobbet, har varit och jobbat lite extra och det är aldrig fy skam=) Det är alltid skönt med lite extra pengar i plånboken. Han har fixat sin cykel också så nu blir det nog att han cyklar till och från jobbet resten av våren och sommaren. Jag hoppas på hösten också faktiskt.

Lördagen har vi spenderat i goda vänners sällskap. Vi drog med oss Anna & c/o till Farstanäset på en liten vårpromenad. William och bästisen Milton röjde på som vanligt.
På kvällen grillade vi och kollade på Robinson hos Anna & c/o. Man märkte att både William och Milton var trötta, de bråkade och tjafsade lite mer än vanligt faktiskt=) Det var en riktigt trevlig lördag!

På torsdag nästa vecka så är det Valborsmässoafton och min och Anders 10 års dag! Undra vad man ska hitta på för att fira denna dag? Några tips?

Inga kommentarer: