2009-04-27

Utegångsförbud!

William 4 år har utegångsförbud för första gången i sitt liv.
Efter förskolan idag så fick han vara kvar ute på gården för att leka meddans jag gick upp och fixade tvätten. Vi har några regler när det gäller att vara ute själv, man ska stanna i parken, inte gå hem till någon utan att säga till och har jag eller Anders sagt nej till att gå hem till kompisar så ska man lyssna.
William lekte ute på gården med en lite äldre kille (5-6år) och de såg ut att ha jätte kul, men så helt plötsligt så sprang de iväg bakom huset där William inte får vara. Det går nämligen bara en lite parkväg ner för en slänt ner till en 70 väg plus att pendeltåget går där nere och det känns ju inte så säkert att de är där nere och springer. Så jag gick ner och hämtade honom och förklarade varför det blev så här och William förstod faktiskt helt och hållet. Man såg att han ångrade sig när vi gick hem. Väl hemma så förklarade jag att det blir ingen mer utgång idag, men att vi provar igen imorgon.
När jag senare ringde Anders så berättade William själv vad som hade hänt och han var verkligen helt införstod i varför det blev som det blev.

Inga kommentarer: