2009-11-18

Dagen i klockslag!

6.30 Vaknade och insåg att jag hade sovit en halvtimme för länge så det var bara att kasta sig in i badrummet och göra sig i ordning på en gång. Jag verkligen hatar att stressa på morgonen.

7.00 Väckte William och tog fram kläder till honom. Gick in och väckte Freja, byte blöja och satte mig framför tv och gav henne morgonersättningen.

7.30 Jag och William åt frukost, det blev smörgåsar med the till mig och mjölk till William. Vi tittar på Vakna med the Voice på morgonen så vi äter frukost i vardagsrummet. Lite mysigt att sitta så på morgonen allra helst nu när det är mörkt på morgonen.

8.00 Byt blöja på Freja och klädde på henne. Borstade tänderna på William.

8.30-9.00 Klädde på oss ytterkläderna och gick ner och lämnade William på förskolan.

9.00-10.00 Promenad i det fina höstvädret. Det har ju regnat i två dagar så vi var glada för lite uppehåll och tom sken solen.

10.00-12.00 Var på Måsen (öppna förskolan), sång samling, Freja drack lite ersättning, jag fikade lite med de andra mammorna och Freja passade på at träna på att ligga på mage.

12.00-14.30 Gick hem och slängde i mig lite lunch, Freja vilade i soffan. Freja drack en till flaska ersättning innan vi gick ner för att hämta William.

14.30-15.30 Hämtade en riktigt glad William. Fick korten ifrån fotograferingen, de blev jätte bra! Medans vi gick hem berättade jag och William för varandra vad vi har gjort idag.

15.30-16.45 William lekte på sitt rum medans jag gav Freja lite gröt och katrinplommonspuré. Veck Anders tröjor som han hade tvättat, William underhöll Freja med att sjunga alla julsånger som de tränar på förskolan=)

16.45 Anders kom hem!

Nu orkar jag inte skriva mer om den här dagen, vi ses!

Inga kommentarer: