2009-08-12

En orm i badet!

Igår (tisdag) gick vi ner till parken för att bada William. Han har ju blivit en riktig baddare på att bada den här sommaren och det passar ju jätte bra då han ska börja simskolan den 31 augusti.
Innan badet gick vi in på Williams förskola och hälsade på. Det var inte mycket barn där, men förskolabästisen Alexander var där så William och han passade på att leka en stund medans vi pratade med personalen om vårat nya tillskott i familjen. Freja sov under hela besöket=)
När vi lämnade Williams förskola så såg vi att det började rulla in lite regnmoln så vi begav oss på engång till parken för ett snabbt dopp. William och jag kände på vattnet för att kolla tempraturen medans Anders och Freja gick för att sätta sig på en bänk. Helt plötsligt så började det röra sig i gräsen brevid vagnen, det var en snok. Trots att det bara var en snok så tycker jag att de är otroligt läskiga! Snoken slingrade bort ifrån Anders och Freja, ner i plaskdammen och vidare upp på ett berg. Det blev inget bad om man säger så=)
Då badet blev inställt pga en snokande snok så gick vi till förskolan som jag jobbar på, för att vissa upp Freja. William passar som vanligt på att leka när han är där. Han älskar verkligen att följa med till jobbet. Det var jätte kul att se barnens reaktioner på Freja. Helt plötsligt så var min mage borta och hokus pokus så har jag en bebis=)
"Tyvärr" så var inte alla i personalen tillbaka så jag måste göra flera besök när de har börjat igen=)
SNOKEN!

Inga kommentarer: